EN  / TR

BEDAŞ, yaşam destek ünitesine bağlı abonelerini ‘kalbi’ ile takip ediyor

Elektriğin temel yaşam gereksinimi olduğu misyonu ile hizmet veren Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş’nin (BEDAŞ) ‘kalbi’ yaşam destek cihazına bağlı aboneler için atıyor. BEDAŞ, elektrikle çalışan solunum, diyaliz destek ünitesi gibi cihazlara bağımlı olan kullanıcılarını;  modem takarak Otomatik Sayaç Okuma Sistemi’ne (OSOS) dahil etti ve Trafo Arıza Bildirim Sistemi (TABSİS) üzerinden takibe aldı.

 

Söz konusu sistem, abonenin şebekede meydana gelen arızalardan veya bildirimli kesintilerden etkilenmesi durumunda ‘kalp ikonu’ şeklinde uyarı veriyor. Yazılı başvuruda bulunan aktif aboneleri sisteme ekleyen BEDAŞ’ın yeni uygulamasında kalp ikonun altında tüketicinin ‘tesisat numarası’ da görünüyor. Abonenin ikamet ettiği yeri anında tespit eden ve alarma geçen BEDAŞ, kesinti ve arızalara hızla müdahale ederek herhangi bir mağduriyet yaşanmasının önüne geçiyor.

 

HASTALARIN EVLERİ ZİYARET EDİLDİ UPS GÜÇLERİ BELİRLENDİ

Uygulamanın hazırlık sürecinde kayıtlarında bulunan 70 cihaza bağlı kullanıcıya ulaşmak üzere ekiplerini görevlendiren BEDAŞ, kayıtlı abonelerden 32’sine ulaşabildi. Bu abonelerin evine ziyaret gerçekleştirilerek kullandıkları cihazlarla ilgili fizibilite yapıldı, UPS (kesintisiz güç kaynakları) güçleri belirlendi. Ardından da 32 adet UPS alımı için düğmeye basıldı, teklifler toplandı.

Bu sırada İstanbul Avrupa Yakası’ndaki trafo merkezlerine monte edilen modemler sayesinde arıza ve kesintileri anlık olarak takip etmeye yarayan Trafo Arıza Bildirim Sistemi’ne (TABSİS) makineye bağımlı hastaları bulunan aboneler dâhil edildi. Kurulan sistem sayesinde BEDAŞ ekipleri, herhangi bir ihbar gelmeden arıza ve kesinti bilgisine anında ulaşıp, devreye girmeye başladı.

ÇAĞRI MERKEZİNDE VIP HATTA TANIMLANDILAR

Sektörün lider şirketi olarak sosyal sorumluluk alanında da örnek çalışmalar yaptıklarını dile getiren BEDAŞ Genel Müdürü Murat Yiğit, “Elektrikle çalışan cihazlara bağlı hastalarımızın hiçbir şekilde mağdur olmamasını arzu ediyoruz. Bu yönde geliştirdiğimiz proje sayesinde duruma hızla müdahale edeceğiz. Bir yandan UPS ile enerjisiz kalmamalarını sağlarken diğer yandan olası arıza ve kesintileri TABSİS sayesinde anlık görüp, devreye girebiliyoruz.  Bu arada planlı kesintilerde de en az 48 saat öncesinde cihaza bağlı hastaların bilgilendirilmesi ve çağrı merkezine çok daha hızlı ulaşmaları için VIP hatta tanımlamaları yaparak her alanda işlerini kolaylaştırdık” diye konuştu.

‘ABONE BİLGİLERİNİZİ GÜNCELLEYİN’

BEDAŞ Genel Müdürü Yiğit, yaşam destek cihazına bağlı olan abonelerin adres ve kimlik bilgilerinin güncel olup olmadığını kontrol etmesi gerektiğine de işaret ederek, “Biz bu çağrıyı tüm abonelerimiz için yapıyoruz. Düzenlemelerle kendilerine tanınan haklardan yararlanmaları, mağduriyet yaşamamaları ve bizim duyurularımızdan haberdar olmaları için kurumumuzdaki bilgilerinin güncel olması gerekiyor. Tabii en önemlisi ‘abonelikleri kendi üzerine’ olmalı. Biz tüm abonelerimize olduğu gibi cihaza bağlı hayatlarını sürdüren hastalarımıza ve ailelerine yardımcı olmak için hazırız. Yeter ki bize ulaşsınlar, gerekli başvuruları yapsınlar” dedi.

Bedaş Alo 186

Bedaş Facebook Sayfası Bedaş Twitter Sayfası Bedaş Linkedin Sayfası Bedaş Foursquare Sayfası
2018 Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. Kullanım ve Koşullar | Gizlilik Koşulları